Dan KCCG: Plaketa za Kliniku za očne bolesti, Internu kliniku, Kliniku za infektivne bolesti i Urgentni centar

Polazeći od činjenice da ne možemo funkcionisati kao da smo izolovano ostrvo, a niti nam je manir, što smo dokazali, da radimo bilo kako drugačije nego transparentno, u cilju unaprjeđenja kvaliteta pružanja zdravstvenih usluga, Klinički centar Crne Gore je u posljednje dvije godine maksimalno promovisao ulogu našeg Zaštitnika prava pacijenata. To je naglasila pomoćnica direktora za kontrolu pružanja zdravstvenih usluga, dr Žanka Cerović.

“KCCG sve vrijeme ohrabruje sve pacijente da nam ukažu na eventualne nedostatke kako bismo ih što efikasnije eliminisali”, poručila je dr Cerović povodom obilježavanja Dana KCCG, 19. decembra.

“Osim toga, skrećemo pažnju i na to da se Zaštitniku prava pacijenata KCCG često javljaju pacijenti svih bolnica i domova zdravlja iz cijele Crne Gore zbog čega smo iz više navrata pozivali kolege da svoje pacijente informišu o svojim ombudsmanima jer ZPP KCCG nije nadležan da učestvuje u radu i organizaciji bilo koje ustanove sem naše, a sigurna sam da kolege u kompletnom zdravstvenom sistemu dijele naša nastojanja“, navela je ona.

Konkretno, broj obraćanja pacijenata ili članova njihovih porodica našem Ombudsmanu u posljednje dvije godine je stabilan i kreće se, u odnosu na broj pruženih usluga, ispod jednog procenta.

“Konkretno, ova godine smo realizovali milion i dvjesto hiljada pregleda, a zabilježili 737 obraćanja ombudsmanu.  U okviru tih obraćanja, konstatovali smo 256 javljanja za savjet, konsultaciju, informaciju ili pomoć, dok je prigovora bilo 481. Tokom ove godine, najviše prigovora se odnosilo na dužinu čekanja na zdravstvenu uslugu, a uzroci svakog od prigovora za koje se, tokom analize, utvrdilo da je opravdan, su otklonjeni u direktnoj komunikaciji sa direktorima klinika. Zahvaljujući analizi prigovora mogu se definisati problemi i sprovoditi aktivnosti u smislu njihovog otklanjana”, objasnila je ona.

S druge strane, kako je dodala, iza svega što smo uradili stoji bespoštedan rad, posebno tokom pandemijskih godina – 2020, 2021. ali i tekuće kalendarske godine, zbog čega je uprava odlučila da nagradi najuspješnije među nama.

Dr Cerović je, povodom Dana KCCG, uručila plaketu za najefikasniju kliniku tokom 2022. godine koju je dobila je Klinika za očne bolesti čija je direktorica dr Jelena Radojičić.

“Ova klinika ostvarila je najbolje rezultate u odnosu na 2019. godinu, urađeno je preko četiri hiljade operacija, a uvedeno je 15 novih procedura”, obrazložila je pomoćnica direktora KCCG.

Istovremeno, s obzirom na dvogodišnju pauzu, uslijed razumljivih razloga tokom pandemije, uručene su posebne plakete za doprinos u efikasnom radu Kliničkog centra Crne Gore od 2020. godine do danas. Plakete su dobile kolege koje su najviše radili sa COVID pacijentima i to: Interna klinka, Infektivna klinika i Urgentni centar.

Dr Cerović je podsjetila na priznanje koje je KCCG dobio od Svjetske zdravstvene organizacije za uspješno zbrinjavanje COVID19 pacijenata, kao i na nagradu Ljekarske komore za najbolju zdravstvenu ustanovu.

Podijeli objavu

Kontaktirajte nas

Uvijek smo Vam na raspolaganju

Scroll to Top